شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۷:۰۶

اتوماسیون هوشمند تزریق درون چاهی مواد شیمیایی

باشگاه خبری فراساحل: بیکر هیوز با توسعه سیستم SENTRYNET، تزریق مواد شیمیایی و کنترل تانک‌‌های ذخیره آن را مکانیزه کرده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل توسعه سیستم مکانیزه تزریق مواد شیمیایی درون چاهی علاوه بر حذف نیروهای انسانی و هزینه‌‌ها با کاهش ریسک و افزایش دقت عملیات تزریق باعث بیشینه سازی تولید و بازدهی آن نیز ‌‌می‌شود. در این سیستم با بارگیری شیر‌‌های هوشمند کنترلی، میزان استفاده از مواد شیمیایی مورد نیاز برای موقعیت‌‌های مختلف را کنترل کرده و بازدهی عملیات را افزایش ‌‌می‌دهد. این فناوری انحصاری شرکت بیکر هیوز به خوبی تغییر شرایط چاه را ثبت و بر مبنای این تغییرات نظیر تغییر فشار و بازدهی پمپ و مشکلات درون چاهی و  ...  به طور تمام اتوماتیک میزان خوراک ورودی مواد شیمیایی وارد شده به درون پمپ‌‌های تزریق را بهینه ‌‌می‌کند.

نظارت و کنترل میزان مواد موجود در تانک‌‌های ذخیره بخش دیگری از این سیستم ‌‌می‌باشد که بکارگیری کنترل از راه دور ‌‌می‌توان میزان دقیق مواد استفاده شده و مواد در دسترس را مورد بررسی قرار داد. سنسورهای متعدد استفاده شده در قسمت‌‌های مختلف این سیستم باعث ‌‌می‌شود کارکنان و مهندسان به طور دقیق با استفاده از ارتباط اینترنتی و با استفاده از رابط کاربری بسیار ساده بتوانند با کمترین میزان خطا، فرایند‌‌های مختلف را کنترل کنند. نتیجه بکارگیری این سسیتم جمع آوری دقیق داده‌‌های از سر چاه و درون چاه، کاهش چشمگیر هزینه‌‌ها، کاهش میزان خطا کارکنان، کاهش خطرات محیط زیستی ناشی از هرزروی مواد شیمیایی، افزایش بهره وری و تولید چاه و یک پارچه سازی دیجیتال عملیات در جهت فرایند‌‌های بعدی و هم زمان دیگر ‌‌می‌باشد. با بکارگیرری این فناوری در واحد تولید فراساحلی mobile bay در خلیج مکزیک که به دلیل وجود میزان خوردگی شدید خطوط لوله در هنگام تزریق مجبور، به توقف عملیات شده بودند ،علاوه بر بازگشت عملیات به شرایط استاندارد و کنترل خوردگی، سالیانه ۱.۷ میلیون دلار از هزینه‌‌های عملیاتی آن کاسته شد.



  کد خبر : 4266
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :